Μάι 012015
 

Εγκαινιάζεται την Πρωτομαγιά και επίσημα η Πεζογέφυρα του Νειμποριού.

Το έργο ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2015 από τον ανάδοχο, την εταιρία ENVICON.

Το ιστορικό του έργου είναι χρήσιμο να το γνωρίζουν όσοι ενδιαφέρονται για τα κοινά, αλλά και όλοι οι χρήστες αυτού του σημαντικού έργου για την λειτουργία της περιοχής.

  • Το 2002 από τον τότε δήμαρχο Δημήτρη Γιαννίση, ανατέθηκε μέσω Αναπτυξιακής Εταιρίας Κυκλάδων στον αρχιτέκτονα κ. Δημ.Πανταζή, η εκπόνηση της αρχιτεκτονικής μελέτης της Πεζογέφυρας από τον Ναυτικό Όμιλο μέχρι το γεφύρι στο παλιό ελικοδρόμιο.
  • Η μελέτη παραλαμβάνεται επί δημαρχίας Μανώλη Βάμβουκα, αφού εξοφλείται οικονομικά. Όμως δεν ήταν δυνατή η εκτέλεση του έργου, επειδή από την περιοχή του Τούρλου μέχρι το γεφύρι δεν υπήρχε χαραγμένος αιγιαλός και παραλία, και κατά συνέπεια δεν ήταν δυνατή η παραχώρηση άδειας από την Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου.
  • Η μελέτη προσαρμόζεται στο τμήμα του χαραγμένου αιγιαλού από τον Ναυτικό Όμιλο μέχρι τον Τούρλο, από τον αείμνηστο Κώστα Πανταζή.
  • Ακολουθεί μια μακροχρόνια διαδικασία εγκρίσεων με 18 φακέλους-μελέτες, αντίστοιχες συναρμόδιες υπηρεσίες, ώστε η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να εγκρίνει την εκτέλεση του έργου.
  • Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ολοκληρώνει τις απαραίτητες συνοδευτικές μελέτες και τεχνικές περιγραφές, και υποβάλει το έργο για ένταξη στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ.
  • Το 2009 το έργο εντάσσεται στον ΘΗΣΕΑ με το ποσό των 238.565.60 ευρώ.
  • Δημοπρατείται στις 25-5-2010 και κατακυρώνεται στην Αναπτυξιακή Εταιρεία Άνδρου, του τότε Επαρχείου Άνδρου και των Δήμων.
  • Ο δεύτερος μειοδότης εργολάβος κ. Κοντός, προσφεύγει στο διοικητικό Εφετείο Πειραιά κατά του διαγωνισμού.
  • Το Διοικητικό Εφετείο αναστέλλει την υπογραφή σύμβασης Δήμου-Αναπτυξιακής μέχρι την εκδίκαση της προσφυγής.
  • Το 2012, επί δημαρχίας Γιάννη Γλυνού, το Δ.Ε.Π. κατακυρώνει τον διαγωνισμό στον δεύτερο μειοδότη, κ. Κοντό.
  • Ο Δήμος καλεί τον εργολάβο για υπογραφή σύμβασης τον 9ο/2012, που όμως αρνείται να κατασκευάσει το έργο.
  • Αναζητείται ο τρίτος μειοδότης, κ. Γιώργος Δασακλής, αποδέχεται την υπογραφή σύμβασης και τον 12ο/2012 υπογράφεται η σύμβαση με τον Δήμο Άνδρου.
  • Παρά την ειλικρινή πρόθεση του κ. Δασακλή να κατασκευάσει το έργο, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, αδυνατεί να ανταποκριθεί για οικονομικούς λόγους και δίνονται συνεχείς παρατάσεις από τον Δήμο Άνδρου, ώστε να μην κηρυχθεί έκπτωτος.
  • Το καλοκαίρι του 2014 και μπροστά στο ενδεχόμενο να ματαιωθεί το έργο και να χαθούν τα χρήματα, ο Δήμος Άνδρου προχωρεί με την σύμφωνη γνώμη του αναδόχου κ. Γιώργου Δασακλή, στην υποκατάσταση του εργολάβου.
    Πρόκειται για διαδικασία υπογραφής της ίδιας ακριβώς σύμβασης με άλλον εργολάβο, που αποδέχεται να αντικαταστήσει τον ανάδοχο με τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις. Σημειώνεται ότι δεν επιτρέπεται η πρόσκληση μειοδότη μετά τον τρίτο κατά σειρά, ούτε επιτρεπόταν η επαναδημοπράτηση του έργου.
  • Τον Αύγουστο του 2014 υπογράφεται η σύμβαση του Δήμου Άνδρου με την ENVICON.
    Ο Γιάννης Γλυνός δήμαρχος Άνδρου και ο Γιώργος Γιαννίκος εκπρόσωπος της ENVICON, υπογράφουν την σύμβαση για την εκτέλεση του έργου, αμέσως μετά την λήξη της τουριστικής περιόδου.
    Από την ανάδοχο εταιρεία λύθηκαν σημαντικά προβλήματα τεχνικού χαρακτήρα:

    • Έγινε η πάκτωση της γέφυρας με γαιόβιδες μεγάλου μήκους.
    • Η ξυλεία, ειδικό πεύκο Largino, εμποτισμένο σε συντηρητικά, παραγγέλθηκε από τη Ρωσία.
    • Η προσαρμογή στο δρόμο και τοιχία του ήταν υποδειγματική.

Το αποτέλεσμα είναι ένα λειτουργικό και καλαίσθητο έργο, πραγματικό στολίδι στην παραλία του Νειμποριού, και έργο αναπτυξιακό για την τουριστική υποδοχή της περιοχής.

23