Οκτ 252014
 

Όσον αφορά στα ζητήματα της οικονομικής λειτουργίας στον Δήμο Άνδρου και όσα τέθηκαν στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 10 Οκτωβρίου 2014, θέλουμε να αναφέρουμε τα παρακάτω:

1)Σχετικά με την λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας

  • Πράγματι δεν έχουν κατατεθεί οι ισολογισμοί των ετών 2011-12-13, όμως αυτό δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στην χρηματοδότηση του Δήμου Άνδρου και ειδικότερα στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους.
  • Τα μηνιαία δελτία στην βάση δεδομένων της ΕΕΤΑ ,με τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού κατατίθεντο ελλιπή με ευθύνη της Οικονομικής Υπηρεσίας, χωρίς τα στοιχεία από το μητρώο δεσμεύσεων, που τηρούνταν κανονικά. Αυτό άλλωστε είναι και το συμπέρασμα του ελέγχου από το Υπουργείο, που έγινε τον Οκτώβρη του 2013, και υπέδειξε όλες τις ενέργειες που έπρεπε να γίνονται εντάσσοντας τον Δήμο Άνδρου στους μερικώς εκτελούντες τις υποδείξεις.
  • Όλα τα ζητήματα δυσλειτουργίας της Οικονομικής Υπηρεσίας το 2011-2013 ήταν αποτελέσματα της ελλιπούς σύνθεσης της Υπηρεσίας, με τις  συνταξιοδοτήσεις , τις ασθένειες και τις άδειες μητρότητας. Λειτούργησε η υπηρεσία με ελάχιστους υπαλλήλους, και τον μεγαλύτερο χρόνο μόνο με δύο, και όλα αυτά ενώ έπρεπε να συνενωθούν οι τρεις Δήμοι , να ενοποιηθούν  τα στοιχεία και να υπάρξει μια και μόνη υπηρεσία στα έσοδα και στα έξοδα για όλο το νησί.

 

2)Σχετικά με το Ταμείο του Δήμου Άνδρου

Το ταμειακό υπόλοιπο στον Δήμο Άνδρου στις 31.8.14 ήταν της τάξης των 1.700.000 ευρώ, διαρθρωμένο σε τακτικά, έκτακτα ειδικευμένα,  έκτακτα ανειδίκευτα και υπόλοιπα του νόμου που δεσμεύει τους δύο μισθούς  του συνόλου των υπαλλήλων. Με δεδομένο ότι οι οδηγίες που δόθηκαν με την Κ.Υ.Α  για την σύνταξη του Προϋπολογισμού 2015 των Δήμων, αποδεσμεύει την χρήση των ειδικευμένων εσόδων, ο Δήμος Άνδρου διαθέτει  ρευστότητα, ακόμα και αν  εξοφλήσει το σύνολο των τιμολογίων που δεν έχουν εξοφληθεί. Τα ανεξόφλητα τιμολόγια στο σύνολο τους στο  τέλος Αυγούστου ήταν περίπου 900.000 με τις 200.000 από αυτά να αφορούν ειδικευμένες δαπάνες  (έργα). Υπενθυμίζουμε ότι την 1.1.2011 παραλάβαμε από τους τρεις Δήμους, τιμολόγια αξίας πάνω από 4.000.000 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται όσα  δεν είχαν κοπεί ενώ είχαν γίνει εργασίες και έργα.

Ακόμα να αναφερθεί ότι για τα ανεξόφλητα του 2014, έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο ότι θα υποβληθούν κεντρικά για εξόφληση μέσα στο 2015.

 

3)Η Οικονομική Λειτουργία του Δήμου Άνδρου

Οι αρμοδιότητες, οι υπευθυνότητες και η κατανομή  των καθηκόντων καθώς και οι τοποθετήσεις των υπαλλήλων στην Οικονομική Υπηρεσία στα έτη 2011-2013 ήταν ευθύνη του Δημάρχου Γιάννη Γλυνού και προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, καθώς και των συνεργατών του. Καθόλου δεν αφορά το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο που με ευθύνη του Δημάρχου και των συνεργατών του μπορεί να κάνει τις επιλογές του και να κριθεί γι’ αυτές όπως άλλωστε κρίθηκε και η απελθούσα Δημοτική Αρχή.                    -

                                                                          ΑΝΔΡΟΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014